Vyhledávání Smysluplný program na skautských schůzkách?

Nalezeno 1727 výsledků za chvíli času.

Zůženo pouze na Skauting — hledat všude!

Vyhledává se v označených článcích a štítcích (i části slov). Dále v textech PDFek - ovšem kvalita textů není 100%, některá slova jsou zkomolená či rozdělená a vyhledat tedy nepůjdou.

36 Skauting říjen 2017

oddíl: Smysluplný program na skautských schůzkách?

družina rádce plánování oddíl

oddíl – družina JAKUB HOLOBRÁDEK – UČEŇ (...) v Břeclavi. Poletí s bráchou na Nový Zéland hrát softbal. (...) Instruktoruje na LK Velká Morava. Sezóna 36 (...) Smysluplný program na skautských schůzkách? Žádný problém – (...) „ten vedoucí, co nás tady má na starosti“. Členům družiny se (...) se také vedením družiny naučí sám rádce, který často (...) rádce připravit kvalitní program schůzek a udržet si na nich (...) jak riziku nekvalitního programu na družinových akcích (...) rádci. Ta může vedle vyslání na rádcovský kurz, rádcovských (...) budou pracovat. — Společně na oddílové schůzce. Předem si (...) připravte seznam možných věcí, kterým by se (...) družiny mohly na svých akcích věnovat. Kluci a (...) holky pak můžou seznam doplnit. Na závěr si pak (...) vyberou, čemu by se na družinových podnicích tento (...) samozřejmě proběhnout i na jednotlivých družinových (...) schůzkách. S rádci na oddílové radě. Nechte nejprve (...) rádce, aby se zamysleli nad tím, čemu by se s družinami (...) dobří a můžou to svou družinu naučit. Společně pak projděte (...) doplňte plán o zajímavé věci, na které v nich narazíte. (...) cíle. Ty náročnější si nechme na oddílové akce a nenuťme naše (...) rádce vymýšlet programy, na které se sami necítí. Myslím (...) vyučovali jako ve škole (znalost života zakladatelů (...) Náplň družinového plánu je jedna věc a jeho forma a detailnost (...) přesně defi nované cíle (např. metodou SMART). V plánu (...) vždy jen konkrétní oblast a na oddílové radě před startem (...) všemu se v rámci ní věnovat. Na druhou stranu je dobré, (...) dařilo. NĚKOLIK DOPORUČENÍ NA ZÁVĚR Družinový plán se v (...) Je tedy důležité, aby se nejednalo o mrtvý dokument, ale aby (...) včetně jeho zhodnocení na konci roku. O práci s plánem (...) článků, které jsou dostupné na casopisy.skaut. cz pod tagem (...) všechny družiny plán stejný (snadnější pomoc od vedení s (...) přípravou programů, možnost mezidružinových (...) je také vnímaní plánu družinami, a hlavně rádcem. Ukažme mu (...) který mu pomůže s vymýšlením programu na schůzky. Přeji vám (...) družiny, které budou mít smysluplný program na svých akcích. × ^

22 Skauting prosinec 2019

Rozcestník k družinovému systému

družiny a rádci rozcestník literatura

2018) Starší články o skautských družinách ⟶⟶ Kdo je to rádce (...) systém – stále nepřekonaná obsáhlá metodika o (...) a jejich spolupráci (Magdaléna Žárská, Junák, 2007) Rádce (...) ve kterých funguje skupina dětí jako družina, která (...) Takovou skupinu dětí můžete najít například ve snímcích: (...) posloužit třeba jako námět na celotáborovu nebo celoroční (...) skautské družiny? – úvaha nad výhodami a nevýhodami (...) Skauting, červen 2017) ⟶⟶ Smysluplný program na skautských schůzkách? – jak a proč pracovat s plány (...) a Ostrov přátelství – dva na sebe navazující romány od

2 Skauting říjen 2017

Obsah

obsah redakce

56. ROČNÍK / 1 – ŘÍJEN Všechna čísla jsou ke stažení v (...)  9 Instant: Pomozme dětem najít jejich motor  10 (...) Rozhovor: Brát život jako nabídku  11 Anketa  12 (...)  Z praxe: Demokraticky na týdenní výpravu – jde to? (...)  Recenze: Tyranie  Sezona METODICKÁ PODPORA PRO (...) dětmi za obzor Oddíl – družina: Smysluplný program na schůzkách? Světlušky-vlčata: (...) Přípravujeme se na velké závody Inspiro: Hry (...) – KAKTUS redaktor veterán NAPIŠTE NÁM! Budeme rádi za (...) ve Skautingu četli? Těšíme se na vaše podněty, dialog i (...) a sazba: Jan Dočekal. Foto na obálce: Lucie Horáková – Basa (...) Dále na tomto čísle spolupracovali

37 Skauting prosinec 2020 - č. 5 - prosinec 2020

strana 37

to vypadá třeba na táboře? Z celých tří týdnů (...) kytary a ukulele a začali se navzájem učit na ně hrát. (...) Skauting stojí na vztazích, zážitcích a vzorech (...) nevznikají v organizovaných programech. Mám pocit, že to byl (...) co jsem kdy zažil. Bylo na něm dost prostoru pro osobní (...) opravdu viděli u kluků posun. Naučili se postavit týpí, kamna, (...) více z ní vezmu jako vedoucí na sebe, tím méně ji rozvíjím u (...) dětí. Dobře poznají, zda jim svěřujeme (...) agendu, tu vymyslíme s kluky na začátku. Po prvním sněmu nám (...) tak jsme udělali celodenní na táboře. Na něm jsme se třeba (...) s jinými oddíly, i mimo naše středisko. Demokracie v (...) musí být skutečná. Kluci snadno poznají, zda jejich hlas (...) i půlroční cíle Stopaři zaznamenávají na veřejně přístupný (...) web nazvaný Stopařský pelíšek: (...) tak důležité, jestli dělají smysluplný program. Možná je hodnotnější (...) dělají „borčus“ jako družina, než když dělají zajímavý program, ale nebaví se spolu. Naše (...) se k tomu smysluplnému programu postupně propracovaly – (...) A pak je otázka, co to je smysluplný program. Pro kluky z města, (...) škole, má smysl hlavně lítání na louce a lezení po stromech. (...)   37 Stavějte vlastní kamna! Překvapilo nás, jak je to (...) bez cihel – z kamenů, které najdeme na místě. horizont (...) Opravdu vždycky sami vymyslí smysluplný program? Jak funguje řízení (...) oddílových rad představujeme na oddílových kruzích, které se (...) konají jednou za měsíc v rámci (...) máme Radši odkorňovat tyče na týpí než „vymazlenou“ (...) Scházíme se jednou měsíčně na celý den. Dopoledne se radíme (...) můžeme nezávazně pokecat, poznat se, jsme spolu rádi. (...) věnujeme měkkým dovednostem – například motivaci, koordinaci

4 Skauting duben 2023 - č. 2 - duben 2023

strana 4

krůčky oddílu k duchovnímu programu duchovní výchova 4 Není (...) dělají opravdu dobrý a pestrý program, v němž je skautská praxe (...) dominantní, a skautská výchova (...) a znám i takové, které mají program netradiční. Znám však málo (...) oddílů, které by byly hrdé na to, že mají dobře (...) propracovaný duchovní program. Řekl bych, že se to děje ze (...) provozující náboženské programy, zpravidla katolické nebo navázané na jiné církve či (...) k závěru, že pokud se dělá program duchovní, pak to je nějaká (...) záležitost. Za duchovní program můžeme označit takové (...) tak jasný národům, jako jsou například Japonci, kteří po (...) obyvatele ostrova záchrana. A zároveň fakt tak těžko (...) a komerčními cíli. JDE O NASTAVENÍ ODDÍLU Duchovní program v oddíle je primárně neprogramová záležitost. Čím více (...) budeme tlačit na výsledky a výkon, tím budeme (...) jde o duchovní rozvoj, dominantním cílem by mělo být (...) Nicméně se za duchovní program nezdráhám označit jakoukoli (...) nebo i jen ukáznit. Neznamená to, že nesmíme bodovat, (...) K ČEMU TO CELÉ JE? Program Junáka je od počátku (...) specifický tím, že nám pomáhá najít cíl našeho snažení. Chceme (...) -li udělat smysluplný program, měli bychom vědět, kam se s (...) oddílem chceme dostat. Co je naše strategie. Chceme oddíl, (...) kde se jede od první minuty naplno a adrenalin nám odkapává (...) si uvědomit: Které věci nás naplňují? Jaké máme možnosti? Co (...) můžeme dětem nejlépe předat? Na základě podobných otázek se (...) pracovat dlouhodobě a účinně na nějakém díle, pokud nemají (...) a efektivně, musíme svůj cíl najít. Zda uspějeme, nebo ne, je (...) velmi často jen otázka naší mysli a jejího nastavení. (...) otázky jsou otázky po smyslu našeho života a všeho našeho (...) musíme nejprve s duchovním programem začít. Uvědomit si svůj cíl (...) her, vyprávění a vůbec všech skautských výchovných metod uvést v (...) život. JAK DĚLAT DUCHOVNÍ PROGRAM? Přednášky a kázání klidně (...) vynechejme. Jak jsem už naznačil výše, škála možností je (...) nemalá a vynalézavosti se meze nekladou. (...) tělesným. Ačkoli se to možná na první pohled nezdá, je to (...) kompatibilní. Dovolím si nastínit několik různorodých (...) možností, jak duchovní program kompetentně a cíleně vést bez (...) Od her až po praktický pohled na to, jak celkově vést sebe i (...) ukázal, jak můžeme duchovní program uplatnit například ve hrách, (...) dobře funguje: ⟶ Boj a adrenalin – zajímavým aspektem v (...) pro druhého nebo pro družinu. Například

40 Skauting červen 2018

strana 40

reklama

Vyzkoušejte letos na táborech a schůzkách něco (...) jak se šije kůže. Podívej se na web a vyberte si kousky, (...) množstevní slevy. www.brasnarstvitlusty.cz/skaut ↑

3 Skauting únor 2022 - č. 1 - únor 2022

strana 3

větou bratr zakladatel snaží říct. Proč by měl mít (...) děti? O co se to tady hraje? Snad ne o ně! Nenacházel jsem (...) jiné starosti a raději jsem nad BPho slovy mávl rukou. Až (...) při práci na tomto čísle Skautingu jsem si (...) A myslím, že jsem ji snad konečně pochopil. Vnímám ji (...) vedoucí ve svých oddílech snaží. Rozhodl jsem se proto (...) věnovat právě zamyšlení nad touto metaforou. CO JE NA (...) HRAVÉHO „Skauting stojí na dobrovolnosti. Vše, co v (...) věty poradil. Dobrovolnost neznamená jen to, že nemáme (...) absolutní moc nad svými členy a členkami a že (...) je nemůžeme na schůzkách nebo výpravách (...) držet násilím a nutit je hrát naše hry. Přirozeně z toho (...) udrželi, musíme jim mít co nabídnout. Z toho důvodu (...) nové aktivity a hry, snažíme se sledovat, co hýbe (...) se svých členů a členek ptáme na to, co by ve skautu rádi (...) je zapojujeme do příprav programu. Výsledkem pak je, že dětem (...) v oddílech nabízíme pestrý a záživný program, který je plní radostí a nadšením z prožívaného (...) Schopnost vytvářet zábavný program nám může bezesporu na dlouhou (...) výprav a táborů vracely domů nadšené a plné zážitků. Otázka (...) je, zda a na jak dlouho to stačí. Jestli (...) o něco, co je třeba mít na paměti. Právě hledání (...) odpovědí na tyto otázky mě dovedlo k (...) vychovatelé máme moc. Moc nad skauty a skautkami, kterým (...) a při přípravě oddílového programu. S takovou mocí je třeba (...) Vytvářet zábavný a zároveň smysluplný a podnětný program, který (...) děti a mladé lidi plní nadšením, inspirací a pomáhá jim (...) ve vašich oddílech (a tím snad i my všichni). × LIBOR

23 Skauting únor 2022 - č. 1 - únor 2022

strana 23

trháky), často i odborné (např. historické, ideálně o méně (...) Kluci se alespoň něco dozví a naučí. Nebo si námět vymýšlíme. (...) fantazie, a není potřeba ji nahrazovat spoustou materiálních (...) věcí. Spíše přemýšlíme nad tím, co nám hra přinese. ¬ (...) ROSTISLAV FOJTÍK – NATAN, činovník oddílu Modrý Šíp (...) způsobem, pak nám mohou na naší výchovné stezce hodně (...) stanou středobodem a cílem naší činnosti, pak přinesou (...) spíše negativa! Na druhé straně tvrdit, že jsou (...) negativa, je nesmysl. Naše celotáborové hry nejsou (...) družin. Někdy je hra založena na spolupráci celého oddílu, je (...) v ní kooperovat a záleží na každém S celotáborovou hrou (...) jako s nástrojem, který se snažíme napasovat už na hotový program – nemáme ji jako ústřední (...) Nejprve vymyslíme kompletní program tábora, který stavíme na skautských kompetencích, pracujeme se (...) skautingu, a teprve následně na to stavíme velmi jednoduchou, (...) hru, přičemž se nesnažíme zaplnit program (...) ale jen ten symbolický rámec napasujeme na již vymyšlenou (...) oddílu Jižní kříž z Hodonína Civilizace stojí na (...) vyprávění příběhů, na ztotožňování se s hrdiny. (...) funkční způsob v ýchov y. Naše tábor y a hory vždy (...) výprava a oddílová činnost na schůzkách. Využití příběhů (...) věnovali. Sama jsem se pak snažila o totéž, když jsem (...) indiánů, vikingů nebo kosmonautů. ¬ THEODORA HELLER,

161718 Skauting říjen 2019

reportáž: Cesta k šestkám a zase zpět / gejzír: Příběhy změn

reportáž oddíl

zhodnotili a přemýšleli nad tím, jak systém šestek ještě (...) vylepšit. Na rozdíl od předchozího roku nabídli roli šestníků všem (...) členům bez ohledu na věk. Děti už tušily, co (...) se této příležitosti nadšeně chopily! Některé dvojice (...) kampaň, kterou se snažily získat důvěru svých (...) kteří díky tomu věděli, že se na ně mohou spolehnout. V jiných (...) neměl problém. reportáž ZMĚNA JE BĚH BEZ CÍLOVÉ ČÁRY (...) první kroky k rozvoji našich oddílů, uplynuly tři roky (...) změn a problémů, překonali mnoho překážek. Díky nim nasbírali zkušenosti, které (...) využívají k tomu, aby byl program i uspořádání oddílu pro (...) inovací v šestkách zaměřit na jejich zapojení do chodu (...) oddílu a také na příští léto, kdy jim vedení (...) I když by se určitě daly najít způsoby jak v „projektu“ (...) povedou po mně,“ uzavírá Kuře naše setkání. Příběh Lvíčat nám (...) stránkách náročné. Pokud ale najdeme dostatek chuti a odvahy (...) náročné práci se dostaví. Vynaložení energie navíc nikdy (...) zbytečné. Pokaždé, když se nad nějakou oblastí našeho (...) otevřená v klubovně, všem na očích. Kdokoliv pak může (...) projít kolem a poznamenat, že mu ta konzerva začíná (...) členům není příjemně nebo jim na něm zkrátka něco nevoní. × (...) roverských družin na systém jednoho kmene. Změna znamenala mnoho experimentování, (...) při kterém se zejména osvědčilo vnímat potřeby (...) Roverské družiny nakonec zůstaly, vznikají však (...) alespoň dvou odrostlých skautských družin, a to všechny pod (...) která zpočátku nikoho ani nenapadla. Rozdělení táborů (...) z Břeclavi jezdil 12 let na společné tábory obou sekcí. (...) složitější fungování s vícero programovými linkami. Myšlenka změny (...) vlastními silami. K oddělení nakonec došlo, oddíl zvolil (...) střediska Kompas nedávno narazil na téma účastnického (...) poplatku vedoucích na akcích. Většina vedoucích (...) svůj čas a peněz nemají nazbyt. Taková změna by však (...) museli by je vedoucí významně zdražit. Žádné definitivní (...) nebylo, vedoucí se však učí na věc hledět z více úhlů a (...) především hledat alternativní cesty. Ty se rýsují v (...) nových finančních zdrojích (od dárců a z (...) , které by mohly náklady na pobyt vedoucích pokrýt místo (...) dětí.CO NA TO ŘÍKÁTE? Nakonec se jim podařilo dát (...) ocenili svobodu v přípravě programu. Nemuseli se teď domlouvat (...) se třemi dalšími vedoucími na tom, co budou s dětmi na (...) a hry volili podle sebe. I na dětech bylo vidět, že jim změna vyhovuje – v menším kolektivu (...) bylo snazší vyslovit nahlas vlastní potřeby. Na velké (...) se se všemi kamarády z oddílu najednou se pro ně stalo (...) nevyhovoval (i přes veškerou snahu se u několika dětí stalo, (...) ODDÍL V HRSTI, NEŽ ŠESTKY NA STŘEŠE Po úspěšném prvním (...) pololetí však nastal zlom. Čtyři schůzky týdně (...) která vedoucímu pomáhala s programem a starala se o mladší členy (...) testovaly, se oddílová rada na zavedení šestníků neshodla, (...) Možná vedoucí prostě jen na šestníky změnili názor. Je (...) velkého množství změn najednou může v některých lidech (...) nedůvěru. Není třeba snažit se překopat celý oddíl (...) přes noc, místo toho můžeme najít v oddílovém životě (...) vůči ostatním byl nastavený tak, aby si tuto roli (...) ideálně všichni, kdo se na ni cítí. Následující rok (...) za týden a vyrážel společně na výpravy. V oddílu však (...) dětí, které se dobře znaly a zformovaly se v nich (...) dospělého vedoucího, který se na její členy mohl zaměřit (...) → reportáž Dbali na potřeby svých členů, které (...) změna ovlivní, a předem o ní (...) experiment“, jak zkušební rok nazval Kuře, ukončit a vrátit se (...) roce zajel oddíl Lvíčat na první pohled do starých (...) způsob, jak jejich podstatu naplňovat i v rámci oddílových (...) scházeli všichni jednou týdně na oddílových schůzkách, i na (...) rozdělit děti do skupinek na nějakou týmovou hru, stačilo (...) z dřívějška – šestky. Část programu navíc probíhala odděleně, a (...) čas pro sebe. Když bylo na výpravě potřeba určit službu (...) automaticky byla vybrána jedna ze šestek atd. Způsobů, jak (...) šestky udržet při životě, se našlo mnoho a organizaci (...) skautingu tak, aby měl každý na starost jednu šestku. Jednou (...) První výzvou bylo domluvit se na změně s rodiči tak, aby byly (...) to bylo těžké zařídit, když na konci srpna ještě děti neznaly termíny kroužků ani školní (...) do konce? Nejspíš pokaždé jinak. Tento článek mapuje příběh (...) který se rozhodl vydat na cestu změny. Příběh je popsán (...) se kterými se oddíl setkal. Snad poslouží jako inspirace (...) jsem potkal před třemi lety na vůdcovském kurzu. Strávili (...) několik nocí vypracováváním našich vůdcovských projektů. (...) Zadání bylo celkem prosté: Najděte s oddílovou radou (...) a vypracujte postup, jakým to napravíte. Už tehdy mě zaujal (...) nápad Kuřete na zavedení šestek (družin vlčat (...) se scházeli jednou týdně na oddílových schůzkách. Byl (...) a skautek, se kterým jezdili na tábory, a poprvé vyrazili na (...) a rozhlédla se směrem k nadcházejícímu skautskému roku. (...) Hodnocení kvality je pro analýzu silných a slabých stránek (...) kvalitní a pestrý skautský program, a velmi rychle se díky ní (...) si, že jej vlastně nijak nenaplňují, protože se celý oddíl (...) schází společně na oddílových schůzkách a do (...) není. Tehdy dostal nápad na zavedení šestkového systému a (...) otevřít. Takto výrazná změna mohla být jen těžko přijata (...) schopný odhadnout, jaký to na oddíl bude mít vliv. S (...) objasňovali, se však všichni na změně shodli, a to hlavně ze (...) vedoucí společně, měli na ní ale 24 dětí. Rozdělení na (...) sám. Zadruhé věděli, že pokud nastanou nějaké problémy nebo (...) režimu. Co vedoucím pomohlo najít odvahu a chuť překopat tak (...) demokraticky shodnout na nějaké výraznější obměně, (...) neboť ji někteří vnímají jako narušení tradic, které přece (...) rady, přátelské vztahy a nastavený způsob vzájemné (...) vedení oddílu generační obměna. Byli jsme zhruba stejně (...) jsme oddíl posouvat dál. Navíc jsme zvyklí si všechno (...) říkat na rovinu. Když někdo přijde s (...) nápadem na změnu, ostatní mu hned řeknou (...) jestli jim přijde smysluplný a proveditelný. S většinou (...) někam,“ směje se Kuře a naráží na to, že občas od svých (...) realisticky a vrátí nás zpět na zem. Lvíčata začala diskuzi o (...) vedoucí se začali připravovat na blížící se restrukturalizaci (...) následující: rozdělit oddíl na čtyři šestky o šesti až osmi (...) dosud společně připravovali program na schůzky pro celý oddíl, se

36 Skauting duben 2021 - č. 2 - duben 2021

strana 36

vede RK Č.O.CH. a podílí se na dalších vzdělávacích akcích. (...) Pracuje na ústředí Junáka jako (...) koordinátorka programových projektů. Inspirace na (...) nástroje aneb Web Chystám program do každého oddílu Žížala je (...) pro svoji družinu aktivitu na družinovku. Protože plní (...) chtěla holkám připravit program na úkol z oblasti Kdo jsem. (...) jo, ale jaký? Žížalu ne a ne napadnout, jak vhodně tuhle (...) oblast začlenit do programu schůzky. Pak si najednou (...) vykládal o webu Chystám program, kde se dají najít programy na schůzky podle oblastí stezky. (...) klikat a za chvíli měla program připravený. „Myslím, že na (...) prozkoumali web Chystám program ( chystamprogram.skaut.cz)? (...) – Áje: „O webu Chystám program jsem se dozvěděla díky článku (...) jsem pak později připravovala program na schůzku a hledala nový (...) inspirace, vzpomněla jsem si na něj. Pokud se snažíte plnit (...) nebo prostě děti chcete na schůzkách a výpravách něco naučit, najdete tu inspiraci.“ (...) horizont   36 FOTO: ZUZANA HAVLÍVONÁ ^ Chystám program (...) cíl. Díky tomu si lze snadno uvědomit, co aktivita (...) přemýšlet o jejím zařazení do programu. Právě díky popsaným cílům (...) může také každý vedoucí snadněji ukázat svým rádcům a (...) oblastí skautského výchovného programu. Jsou to ty samé oblasti, (...) které znáte třeba ze skautských stezek, a tak na ně můžete (...) aktivity dobře navazovat. Oblasti totiž (...) rozvoj kluků a holek napříč všemi výchovnými (...) kategoriemi. Chystám program je plný nejrůznějších aktivit (...) a je těžké najít úkol ve skautské stezce, (...) než si vybrané úkoly pokusit najít na webu a využít nabízenou (...) Postupně přibývá i víc programů pro vlčata/světlušky a (...) jsou uzpůsobené potřebám skautských oddílů – můžete hledat podle (...) a rádkyně při vyhledávání programu pro jejich družinu. Stačí ve (...) „velikost skupiny“ – družina, „výchovná kategorie“ – (...) je před zveřejněním otestována v oddíle, a navíc projde i (...) si můžete být jisti, že zde najdete jen smysluplné kousky. (...) ¬ A CO DALŠÍHO JEŠTĚ CHYSTÁM PROGRAM UMÍ? Díky panelu Nástroje u (...) můžete posílat zpětnou vazbu na jednotlivé programy a tím (...) aktivitu vzít s sebou třeba na tábor? Jednoduše si stáhněte (...) lze tematicky shromažďovat v programovém bloku. Že nevíte, co programový blok je? Pak čtěte dále. PROGRAMOVÉ BLOKY „Vůbec nás nenapadá (...) jak na družinovkách rozvíjet (...) „Letos se chceme připravovat na Svojsíkův závod, ale nevíme, (...) jak na to.“ „Chtěli bychom v oddíle (...) zjednodušit? Řešení je snadné – použijte programové (...) sdružit do jednoho bloku např. aktivity týkající se (...) historie nebo skautského zákona. Programové bloky pomohou i s

7 Skauting září 2002

strana 7

Pokud by se nám to podaøilo, znamenalo by to nepochybnì pøínos (...) pro naši zemi i na mezinárodním poli neskautském (...) a pro naše mladé lidi jedineènou (...) ESK 2001 Kronika Evropských skautských konferencí Do pøíprav (...) zaèal konference pøipravovat na podzim 1998. Od samého (...) lidé do 30 let, pro nìž to znamenalo významnou životní (...) a osobní investici do budoucna. Z toho bude tìžit i Junák (...) pøíležitostí, jak 55 tisícùm našich skautù a skautek lépe (...) jak vypadá skauting za našimi hranicemi. Proto také (...) si je velmi oblíbily a na týden je 7 (12) prakticky (...) a pozvaly mnoho z nich na své akce. Ze zkušeností (...) mladých lidí je pøipravována publikace „Prùvodce èeského (...) jež se stane pøílohou skautských èasopisù, stejnì jako (...) pøijet mimo svùj pevný jednaprogram. Václav Havel: (...) Havel úèastníkùm Evropských skautských konferencí u pøíležitosti (...) zahájení, prezident na zá- kladì vlastní zkušenosti (...) výchovného deficitu, odpovídá na aktuální problémy – pomocí (...) slabším, utlaèovaným. Naplòovat povinnosti vùèi sobì, (...) desetitisíce mladých lidí pro smysluplný život. To, že dnes hostí tak (...) konference, vnímám jako významné ocenìní jeho nezištné (...) prvními èeskými Evropany. Naplòují tedy pøíkladnì letošní (...) Václava Havla byl pøeèten na slavnostním veèeru „Skauting (...) jímž hudebnì provázela skupina Hradišan J. Pavlici, dále (...) starosta Junáka Dr. Jiøí Navrátil a pøedsedové Evropských (...) Slavnostní veèer pro nì znamenal hluboký zážitek, na nìjž (...) rádi vzpomínají.

32 Skauting říjen 2010

strana 32

kalendář

10.  JOTI a JOTA – Jamboree na internetu i po rádiových (...) víc a víc příznivců. Smysluplný program na víkend nabídne i (...) zajímavým tipem pro speciální program o problémech světa očima dětí (...) připravit pro oddíl program o kouření? S t ře diskový k (...) přihlášky do konce října 3.–5. 12.  Polibek múzy a (...) 31. 12.  Uzávěrka přihlášek na jamboree do Švédska 2011 Tah (...) dotace (investiční, provozní) na další rok (dle aktuálního (...) obvykle první půlka října) ▶ výběr a zajištění místa (...) pro tábor na další rok prosinec ▶ plány (...) pokynu, obvykle první polovina prosince) ▶ sestavení a (...) schválení rozpočtu na další rok ▶ stanovení a (...) činovníků – přihlašování na kurzy N ovin 1 ace 201 R e (...) gistr m ledaci konce na registr ských příspěve (...) Nečekejt běrem člen vý na 2011 s  ejisku z  n ků ! ve (...) potřebám příu í a výše více na jsou bírán ermín vy oddílů (t (...) adávání mapě o my ší ▶ mo ž na nost u vé s t t e z ek a rmín (...) Ja mbor ee Če sk á vý pr av a na éds k a… 20 11 do Šv í (...) hotové komponenV návaznosti na „náborové“ novinky jsme na (...) vlastní stránky. Můžete tak na ty, které může každý autor (...) svůj web vložit kontakty na jednotku ch informací. (...) a náborový Co chy stám e na podzim ? pořádání sněmů (...) okresů ▶ nový modul usnadňující svolání a i krajů

50 Skauting duben 2022 - č. 2 - duben 2022

strana 50

oddílové činnosti? Jako většina oddílů v okolí máme stop stav (...) dívek, vzali jsme je hned na další schůzku. První dvě (...) skautky už byly na dvou schůzkách, družina je (...) přijala vřele a s nadšením. Samozřejmě bojujeme s (...) ukrajinsko-anglicky). Běžný program se zatím dělat nedá, je to (...) hrách, komunikaci a seznamování, ale myslím, že to (...) Další ukrajinské děti čekáme na následujících schůzkách, jen (...) Anketu připravil Boro. Ukrajina   50 7 V březnu jsme mezi (...) která žije v rodině naší členky. Cizojazyčná (...) pro nás obohacující, byť to znamená trochu práce navíc. Kromě (...) předem, nicméně ukrajinština není tak odlišná od češtiny – (...) pantomimicky. S ohledem na Dášu jsme také přistoupily k (...) úpravě programu. Volíme hry a aktivity, (...) které nejsou příliš závislé na slovech. Výborné jsou i (...) rukodělky – na víkendovce jsme batikovaly (...) do toho můžeme Dášu zapojit. Na její první schůzce jsme (...) nepřipadalo vhodné, tak jsme program operativně měnily. Zatím jsme (...) za vhodné se Dáši vyptávat na její zkušenost z Ukrajiny, (...) cestu sem apod. Spíš se jí snažíme nabídnout prostor, kde je (...) přijímaná a kde na ni nejsou kladeny žádné (...) holčičkou, která přišla na schůzku benjamínků. Jednanašich vedoucích se věnovala jen (...) jí, ale do budoucna bude potřeba zajistit vhodné (...) zda by holky mohly přijít na schůzku. Na jejich první (...) schůzku jsem připravila program s poznáváním města a jeho (...) důležitých míst (lékárna, pošta, nádraží, …). Rozdala (...) s názvy v češtině a ruštině (naše kamarádky jsou ze Záporoží, (...) rusky), představila jsem děti navzájem jmény, dala jim (...) a české názvy. U toho se seznamovaly a zjišťovaly o sobě (...) bariéry, ale stačila čeština, ruština, angličtina a hlavně (...) mobilu. Ukrajinské dívky jsou nadšené, že už umí pár českých (...) kamarády, se kterými začínají chodit do školy. A zpětná (...) vazba od našich? „Je super, že jsi je (...) holky.“ „Doufám, že pojedou i na tábor.“ Příprava na schůzky

22 Skauting květen 2009

strana 22

JEDNOTLIVÉ FÁZE 1. Discovery program (cca 1−8 dní) Během první (...) fáze získají RaR vhled a znalosti z jednoho okruhu (tématu (...) SWA, dále znalosti o jednom konkrétním (...) mimo skautské hnutí. Vytvoří na toto téma nástěnku, (...) prezentaci. Součástí programu discovery má být také (...) sociálních dovedností a manažerských schopností. 2. (...) trvání musí být minimálně na 14 dní. Projekt by měl být (...) trvale smysluplný a směřovat mimo skautské (...) co se účastník/účastníci naučili, co jim projekt přinesl… (...) musí obsahovat hodnocení např. od neziskové organizace, (...) a certifikát, že prošli tímto programem. SMYSL SWA > výchova k (...) týmová spolupráce > rozvoj manažerských schopností > (...) jako základní kameny naší činnosti v Junáku − svazu (...) kdy přebíráme odpovědnost ze skautských principů vyplývající. … (...) je příležitostí k hledání a nalézání, k přemýšlení a (...) Je cestou k vymezení hranic našich možností a výzvou k (...) je společenství! Rovering nabízí přátelské prostředí, (...) s lidmi ve společenstvích na místní i celosvětové úrovni. (...) sami za sebe a podle našich možností se podílet na (...) požádali činovníky Junáka na všech úrovních jeho (...) organizační struktury… … aby nadále vytvářeli prostor pro náš (...) metodické zázemí pro naši činnost, … aby vytvářeli na (...) různých úrovních možnosti pro naše setkávání. K autorství a (...) 2009. Další se mohou připojit na RoverNetu. Roverský odbor

19 Skauting říjen 2022 - č. 4 - říjen 2022

strana 19

lepší svět náčelníci KRISTÝNA MENCLOVÁ – TYNUS Místonáčelní (...) jsem byla jako účastnice na desetidenním kurzu (...) dospělé muže a ženy. Jedním z programů byl Mojžíš 2.0, kde jsme (...) jako účastnická skupina, tvořili „nové desatero“. (...) Evropská kultura je na křesťanském desateru založena (...) bychom jej dnes vymysleli jinak. Základ je to zajisté dobrý, (...) ale naše společnost se vyvinula a (...) svět, jak jsme svůj výtvor nazvali, sdílela: 1. Otevřeně (...) sebe i druhé a buď laskavý ⟶ nad nikým se nepovyšuj, před (...) nikým se neponižuj ⟶ naslouchej potřebám druhých ⟶ (...) neboť vychází ze třech skautských principů. Je to tak opravdu? Naplňujeme tři principy v našem (...) se myslím stává, že dokážeme naplňovat povinnost k Bohu / (...) se do vedení oddílu a snažíme se být nejlepšími vzory (...) kluky v nich, tvoříme pro ně smysluplný program a jsme jim nablízku, (...) nezbývá dostatek energie na třetí princip – povinnost k (...) k sobě laskaví, můžeme, a snad i máme být vzorem dětem a (...) které provázíme. Protože nenajdou-li k sobě cestu v (...) málo, ale vím, že není lehké najít v sobě takové pocity a (...) roku a já vám přeji, ať v něm nacházíte cestu, která bude

12 Skauting říjen 2004

Když se řekne...Projekty

Není to tedy pouze jedna aktivita, kterou se (...) rozhodneme teď vykonat, a tak ji vykonáme, ale (...) a schopnosti mladých lidí. Na jeho uskutečňování se (...) skautskou metodu. Co nám nabízí projektový přístup? – (...) všechny skautské metody – nabízí smysluplný cíl – (...) při dosažení cíle – reaguje na rozličnost potřeb a zájmů (...) vycházejí ze skautského zákona, a na ně se odvoláváme při (...) projekt přináší – podporuje smysluplný vztah mezi mladými lidmi a (...) přístup lze použít dokonce i na přípravu společného oběda. To (...) Samozřejmě běžný celoroční program běží normálně a není třeba (...) že čím nižší věková skupina, tím kratší je možné udržet (...) a pozvat mladé lidi k účasti na jedné nebo dvou etapách. Není (...) a dospělým vůdcem založené na vzájemné úctě a důvěře – (...) mladého člověka – pamatovat na cíle projektu a jejich (...) úspěšné naplnění – využití skautského (...) zákona jako pravidel pro praktické (...) využití skautského zákona je jen jedním z prvků) –

89 Skauting červen 2016

Experiment s duchovními temperamenty

duchovno temperamenty instant

prožíváme každý trochu jinak. Podařilo se mi narazit na (...) experimentální pásmo programů. Přestože jsem z oddílu bez (...) výchovy, o duchovních programech u nás občas diskutujeme a (...) posílit zastoupení těchto programů v činnosti oddílu a ti (...) jak uskutečnit duchovní program bez přítomnosti Boha. Pásmo programů s duchovními temperamenty (...) temperamenty setkal na přednášce psychologa (...) Smékala, který vystupoval na vzdělávacím semináři skautů (...) se o nich dá dočíst dočíst na webu http://olomouc.casd.cz (...) z členů mého oddílu má dominantní dva až tři duchovní (...) kde beru jistotu, že duchovní programy, které v oddíle zařazujeme, (...) pro oddíl připravuje duchovní programy, má sám nějaké duchovní (...) temperamenty, které ve svých programech nevědomky otiskuje. Program připravený vůdcem asketikem (...) Rozhodli jsme se vymyslet program pro každý duchovní (...) temperament. Některé z nich najdete pro inspiraci níže. Na (...) uvedeného webu a dali všechny programy a aktivity do souvislostí ve (...) velké reflexi. V ní jsme se snažili zobecnit naše zážitky ze (...) všech programů a zkoumali, jestli ty (...) nejsilnější byly z programu temperamentů, které nám (...) ho zaujme při jeho stoupání na horu. Lesní kurzy Velká (...) Řešení problémů. Zážitkový program. Zkušený tým instruktorů. (...) Zábava. Kurzovní čajovna. To vše a ještě více. www (...) velkamorava.skauting.cz Seznam duchovních temperamentů 1. naturalista – přesažné hodnoty (...) vůněmi, chutí. 3. tradicionalista – jsou pro něj důležité (...) pečovatel– cítí se duchovně naplněn skrze pomoc a službu (...) druhým. 7. nadšenec– potřebuje silné a (...) potřebuje věci ohledně duchovna pochopit Uvedu příklad našich předělaných otázek z (...) testu: Naturalista – Sedím-li sám v (...) cítím klid v duši. Tradicionalista – Mám rád a účastním se (...) a rituálů, jako je například pomlázka, slibové ohně (...) těším se na nástup a jeho rituály si (...) užívám. Naše programy a aktivity na jednotlivé (...) uskutečněné během tábora. Naturalista – Program jsme (...) tématikou. Úkolem pak bylo najít si v okolí tábora pěkné (...) společně popovídali. Tradicionalista – Dobrovolníci dostali (...) činnost, která je určena jen pro členy vedení.instant (...) hrálo vrstevníky skautů a  naváželo se do  nošení skautských krojů, skautských principů a (...) – Jednou za tábor každá družina servírovala ostatním jídlo (...) přímo na stůl, nosila jim pití a (...) – Dobrovolníci dostali na hlídku knihu s duchovní (...) u nás v oddíle úplná shoda na tom, jestli jsme tímto (...) počinem naplnili to, co jsme chtěli. (...) Některým z nás přijdou tyto programy a aktivity málo duchovní. (...) než my. Ať už jednotlivé programy byly více či méně duchovní, (...) kladně a obohatily táborový program. Zpětně jsem rád, že jsme se (...) Bětka Slámová a zamysleli se nad duchovními programy u nás v (...) dá připravit mnoho lepších programů, než byly ty naše. Berte je (...) nezapomeňte při duchovních programech v oddíle na to, že ne

1011 Skauting říjen 2016

Dětem se časopisy líbí

rozhovor časopisy

časopis Skaut, od roku 2009 navíc i časopis Světýlko. Ve (...) kurzu PRAK. řádek na vysvětlenou a časopisu (...) vašeho oddílu se uvidí na jeho stránkách. Teď v září navíc představujeme Kobylky z (...) již chtěli mnohokrát zrušit, na základě výzkumu komiksová (...) stále zůstává. Přineste si na schůzku všichni časopis. (...) Dopředu vyhlaste, že na detektivku nesmí předem nikdo (...) ani kouknout. Tři, dva, jedna, teď: Kdo přijde na pointu (...) Udělejte z toho pravidlo na každé první schůzce, kdy (...) filmu a nezaměřit se na box k zamyšlení na konci (...) protivila vybranému bodu zákona, nebo naopak kdy s ním byla v (...) drží různé povídky a příběhy na pokračování, zatímco z jiných (...) děti opravdu o čtení zájem? Na letošním táboře jsem viděl (...) mít pořád své místo. Příběhy na pokračování ale v časopisech (...) nemá efekt, dva měsíce čtenář na pokračování čekat nevydrží. (...) Když se podíváš do budoucna, třeba 10 let dopředu, myslíš (...) Světýlko je papírová podoba nenahraditelná. Ježděním prstem po (...) displeji pastelka nahradit nejde. Časopisům jako (...) Skaut, které jsou jen na čtení, ale moc šancí na (...) 100% Neodpověděl Průzkum skautských časopisů Výzkum probíhal na (...) Junák se dětem i vedoucím nadprůměrně líbí – více než 80 % (...) se s nimi více pracovalo na schůzkách. Dětští čtenáři (...) verzi by ocenila jen menšina z nich. Hlavní doporučení (...) časopisů, práce s časopisy na schůzkách, získávání průběžné (...) úspěšných dětských časopisů (např. Čtyřlístek a ABC). (...) více do podvědomí a mohly se na něj skutečně těšit – ukazuje (...) zajímavých grafů a informací najdete na krizovatka.skaut.cz (...) aktuálním Světýlkem a Skautem najdete na straně 40. 10 | (...) O rozsáhlém průzkumu a vývoji skautských časopisů s šéfredaktorem (...) a Skauta Zdeňkem Chvalem Na jaře proběhl velký průzkum skautských časopisů, zjistili jste z něj (...) že z pohledu dětí se časopisy na schůzkách nevyužívají vůbec. (...) vedoucích prý časopisy v programu pomáhají. Což mi přijde (...) a to pak bez návaznosti na zdroj přenáší do programu (...) zjištění, že třetina dětí by chtěla, aby se (...) časopisy na schůzkách využívaly více, a (...) je, že totéž chce polovina vedoucích. Tedy významná část (...) a vyžaduje určitou aktivitu navíc. Nestačí časopis jen vzít (...) a přinést na schůzku, je třeba věnovat čas (...) a světlušek vydal před prázdninami k červnovému číslu Světýlka (...) si, aby časopisy, zejména tedy Světýlko, práci (...) třeba právě Světýlko, tak na straně oddílů a vedoucích (...) že s ním budou pracovat na schůzkách? Světýlko je určené zejména (...) časopisu nezáleží na tom, zda vlče či světluška (...) časopis doma s rodiči nebo na schůzce. Pokud ale vedoucí (...) Světýlko za své, může mu s programem schůzky nebo výpravy významně pomoci. Přináší náměty a (...) nebo pomáhá s přípravou na závod vlčat a světlušek. (...) Abych odpověděl na otázku, na straně oddílů na základě (...) choulostivějšího tématu, jako například v posledním červnovém (...) a světlušky budou určitě nadšené, když ve Světýlku uvidí (...) fotku z výpravy. Dětem přidá na „důležitosti“, když se uvidí (...) Ta láká účastníky mimo jiné na účast v celostátním kole (...) stojí za to! (Více o soutěži na straně 40, pozn. red.) Obecně (...) cítí z vedoucího pro něco nadšení, je to nakažlivé. Jak (...) odborky, stezky, hry, tipy na aktivity s družinou atd., tím (...) internet je velkou konkurencí skautských časopisů, ten spíše konkuruje (...) potkávání kamarádů „naživo“. Jsou třeba nějaké (...) fotky se zajímavou činností, napsat

567 Skauting říjen 2016

K čemu jsou nám skautské časopisy

časopisy metodika zamyšlení

1915 A. B. Svojsíkem a proměna jeho podoby zachycuje měnící (...) k prohlížení a stažení na skaut-junak.skauting.cz. (...) Myslíte na časopisy v ročním plánování? (...) k tématu, kterému se zrovna věnujete? Jak tedy na to? (...) Skauta – a zkusme se podívat na podmínky jejich využívání: ⟶⟶ (...) Vědí to všichni ve vedení našeho oddílu/ střediska? Mají (...) možnost si ho objednat, vědí, že se výběr titulu dá (...) Jakým způsobem jim časopis nabízíme? Mohou ho děti vidět v (...) klubovně, odkazujeme na něj na webu? Prostorem pro diskuzi (...) nebo oddílová rada, na kterou přinesete časopisy (...) Mám k němu přístup. Ať už to znamená, že mi chodí do stránky, (...) nebo se na něj dívám na webu casopisy.skaut. cz. Pro (...) že časopisy si můžete objednat při registraci ve skautISu (...) roce dostávat. Příspěvek na rok je 40 korun. Pro náruživé (...) vedení je možné si přiobjednat časopis navíc. Chcete-li (...) dostávat např. Roverský kmen pro sebe a (...) není to problém. Časopis nad rámec registrace si znovu (...) objednáte přes skautIS. Cena je potom 25 Kč za výtisk a (...) časopisu Skauting je potom cena pouhých 10 korun, vyplatí se (...) jej tedy objednat všem, kdo by jej mohli (...) zaplatí, nebo ne, pamatujte i na to, aby k nim měly v klubovně (...) jich několik do střediska a na schůzkách pracujte třeba ve (...) k dosažení některých našich výchovných cílů nebo (...) podpůrným nástrojem např. při plnění bodu stezky. (...) Jak tedy na to? Dětské časopisy Možnou (...) učebnicí a doplňte články o program, propojení děti jistě ocení! (...) Jiné články poskytují návod na výrobu, opravu, recept – (...) něj a hledat úskalí, nebo naopak vytvořit podobný (...) využít jako prerekvizitu programu, který chystáte na další (...) fotorománem můžete dopředu nalákat na schůzku a nenápadně (...) i sociální sítě, kde článek nasdílíte – družinka jistě dá na (...) nebo problému, který jste na schůzkách nebo akcích řešili, (...) a to jak přímo na ní, tak doma. V případě (...) aktivně do tvorby časopisu – nafoťte fotoromán, představte (...) družinu. Máloco nadchne děti pro používání (...) Časopisy pro dospělé Analogický postup je u časopisů (...) necháte přečíst jiný článek na podobné téma a potom si o (...) nich navzájem povyprávíte.Přehled skautských časopisů Na webu casopisy (...) archiv všech současných skautských časopisů, připravený pro naše (...) Jednotlivé články jsou navíc označené hashtagy podle (...) témat. Na tomto místě můžete číst (...) k zahájení večerní diskuze na toto téma, nebo si je (...) mohou přečíst před tím, než na schůzku vyrazí. Roverský kmen (...) je překvapit přípravou výzvy na míru nebo diskuzí o tématech, (...) k vzdělávacím okénkům na střediskových či oddílových (...) – připravovat podle něj programy, vybírat „top články“, které (...) je posledním stupínkem na pomyslném žebříku využívání (...) pasivními konzumenty obsahu. Naopak se na jeho tvorbě mohou (...) se do redakční rady. Stačí napsat do redakce. Aby skautské (...) z nich inspiraci i rady pro naši činnost. Smysl časopisům, (...) které se snaží nabízet atraktivní obsah a (...) práci se skautskými časopisy najdete také na následující (...) dvojstraně. Na stranách 40 a 41 najdete tipy (...) mají potenciál pro práci na schůzkách, dále vždy výběr (...) pro rozpoutání diskuze a nakonec podrobnější informace či (...) s některým z témat. Ben já Mína – nejnovější z časopisů, (...) vedoucím, kteří k němu mají navíc připravenou metodiku (...) dostupnou na webu. Světýlko – časopis pro (...) oblíbený a hodí se pro práci na schůzkách, k čemuž je (...) 2016 I ročník junák Družina kobylek Geocaching Fotograf (...) Šikana časopis vlčat a světlušek (...) říjen 2016 Šikana Kouzelník • Les na podzim (...) Redaktor • Uklizená klubovna Skaut – populární magazín, (...) který ocení zejména mladší skauti a skautky. Na (...) k samostatnějšímu čtení, nabízí zajímavosti ze světa (...) život za prahem klubovny se snaží přinášet referováním o (...) životních cestách, rovněž nabízí úvahy k zamyšlení. Jak na levné cestování Rozhovor s (...) 2016 · TÉMA: ��� LET OD NAROZENÍ A. B. SVOJSÍKA · (...) a organizačním jednotkám. Snaží se nabízet inspiraci pro (...) výchovu a program a je vhodným čtením pro (...) vodních skautů. Směřuje na vedoucí a vychází (...) elektronicky (na vodni. skauting.cz a zájemcům (...) nyní se stará o koordinaci napříč všemi časopisy. Foto: (...) České republiky. Sedm různých skautských titulů si své čtenáře (...) k tomuto modelu udělal Junák na Valném sněmu v roce 2008, (...) Stávající časopisy potom navazují na dlouholetou tradici skautských periodik, která vznikla spolu (...) pro oldskauty a Ben Já Mína pro kategorii benjamínků, (...) která začíná naplno vycházet právě nyní. (...) možné odebírat i bez ohledu na věkovou kategorii (vedoucí (...) vlčat tak mohou např. místo Roverského kmene (...) K čemu nám jsou?, která na sněmu tehdy také zazněla, ale (...) Asi tušíme, že odpověď Na čtení je poněkud slabá. Jako (...) 2) podporovat efektivitu skautských výchovných nástrojů, 3) (...) reflektuje v různé míře – např. Světýlko vzhledem ke svým (...) podporu. Podíváme-li se na otázku z druhé strany, jeví (...) se trochu jinak: Co od časopisů chceme? (...) inspirace, konkrétní tipy (na program, na akci, na výlet), dobrý (...) k zamyšlení a ujasnění skautských zákonů a hodnot, podporu (...) připravené a vyzkoušené programy, informace o tom, kde se co (...) onu inspiraci využít? Bylo by naivní si myslet, že se pouhým (...) jsme někdy některý z programů? Používáme časopisy na (...) schůzkách, odkazujeme na ně děti? Časopis má sloužit (...) jako nástroj ke splnění našich výchovných cílů a jako s

9 Skauting duben 2014

Z dětských časopisů

teepek.cz Světýlko Skaut

témata z dětských časopisů na schůzkách i jindy v programu! (...) Světýlko Skaut K využití na schůzce Poznáš, co je správné (...) situace pro zamy­ šlení nad body zákona a slibu. O (...) hrdinů z ilustrací si můžete na schůzce popovídat či ho (...) několik přísloví s mravním ponaučením. Čtenáři přísloví (...) Dubnové číslo je zaměřeno na pozorování a pokusy s vodou. (...) K využití na schůzce Uspořádejte v oddíle (...) besedu nad tématy Hurvínkova příběhu. (...) života ve vašem městě/obci. Na výpravu Tipy na jaro – (...) uspořádejte na jarní vícedenní výpravě (...) oslavu dne dětí. Nabízené „párty“ aktivity se (...) mohou hodit jako tip na večerní program. Pro děti (...) svůj strom, který průběžně navštěvuje a provádí pozorování (...) úkolů z časopisu Světýlko. Na schůzkách si pak děti mohou (...) číslo Světýlka před závody nabízí test přírodovědných znalostí – plakát s vy­ obrazením (...) znát každé vlče a světluška. Na výpravu A  kam, že to jedeme? (...) Název jedné z  her určených na  družinovou výpravu, které nabízí strana s  tématem (...) informací se věnuje i strana určená k plnění stezky. Pro (...) z nedávné historie. Je vhodné na družinové schůzce na téma navázat diskuzí. Tip čísla (...) Dubnové číslo se na několika místech věnuje (...) různých pokrmů. V návaznosti na stezku nabízí soutěž ve (...) Ňamky a blafy přináší recepty na ledové koktejly či zmrzlinu a (...) nakonec Teepkova strana vyzívá k posílání receptů do (...) společné kuchařky! Nechte na jarní výpravě uvařit družiny, (...) na co budou mít chuť! Oheň ve (...) – začínáme se připravovat na druži­ novou činnost na (...) ho pro sebe! Nápady posílejte na e-mail skautjunak@skaut.cz, (...) Teepek.cz se už začal chystat na tábor a to na několika (...) sbírat oddílové recepty nejen na  táborová jídla; recepty (...) následně vydá a nabídne v PDF k vytištění. (...) tických dovednostech. Vše najdete na teepek.cz/kucharka. (...) posílání pozdravů v obálkách napříč republikou či série (...) článků o rozcvičkách trochu jinak. Souběžně sledujeme i vývoj Skautských zpěvníků a rádi bychom k nim (...) i Globál­ ní výchově. Na adrese teepek.cz/nazemi tak najdete mnoho zajímavostí, her a (...) nám kdykoli můžete zanechat na teepek.cz/odplic.   redakce

23 Skauting březen 2009

České pojetí skautingu

historie

3 skauting FOTO FOTO HANA BĚLOHRADSKÁ - KLÍŠTĚ Když (...) vedoucí na schůzkách a táborech (...) po školsku neprobírají různé naukové věci, ale učí děti (...) for Boys“, ani nemyslil na to, zakládat nějakou (...) své knihy. Teprve když se nahrnulo oddílů, byl nucen (...) (1907–1985) Právník, byl např. členem čs. zastupitelské (...) nás začal Svojsík od počátku na spolkovém podkladě. Proto (...) také naše organisace byla více řízena (...) a je daleko centraličtější. Na skautskou výchovu měl ovšem v (...) škol. Školy anglické, jaké znal Baden-Powell, jsou jinak (...) a přijímali je velmi snadno. U nás tomu bylo docela jinak. Práce ve skupinách, (...) ve výchově mládeže. Naši vůdcové, kteří prošli na- (...) pochopitelně nechápali dokonale podstatu této výchovy a (...) škole. Ještě dnes vidíte, že na schůzkách vůdcové i rádcové (...) a po školsku probírají různé naukové věci, místo aby učili (...) soustava, která je tak dokonale propracována a důsledně (...) prováděna všude v cizině, u nás nikdy (...) nenalezla dosti pochopení a najdete málo oddílů, kde se (...) kde těžiště činnosti je na družinových schůzkách a snad (...) individualit vůdcovských mezi našimi vůdci i činov-

45 Skauting červen 2013

Nový rádce aneb jak naplno využít nadšení a elán

rádci výběr motivace rituál

Zodpovědnost × Bezhlavost – Na skautských akcích jsme (...) Občas ale přichází i čas na bezhlavost, bláznivé nápady a (...) stává radost a pravidla jsou na chvíli opomenuta. (...) – Pokud si rádce vytyčí smysluplný cíl (třeba dojít za horské (...) může jít i proti vůli členů (únava). Jít až na krev pokaždé je (...) ale chyba. Na prvním místě ve skautské (...) se nesmí stát prostředek k naplnění cíle. Morálka × (...) plnou smíchu a radosti. Na druhou stranu musí rádce umět (...) k nim vážně tak, aby dokázali naslouchat. Autorita × Kamarád – (...) × Pohodář – Rádcování je dřina. Někdy je potřeba zatnout (...) v kuse pracovat, pochodovat na puťáku. Naopak se musí rádce naučit i zastavit pochod a (...) řece, nebo se po poctivě vykonané práci svalit na náměstíčko (...) stránka, kdy se podíváme na vzniklé situace a problémy (...) rzu? Pokud by někdo odjížděl na rádcovský kurz naprosto (...) kurzu rádcovat naučí, bude nejspíš zklamán. Do (...) dorůst a jak správně vést se naučí praxí. V čem jsou ale (...) a má smysl. A to člověka nakopne! M á š p ř í l i š rád (...) ců v oddíle? Pokud máš najednou v oddíle moc kluků, (...) kteří mají věk na to, stát se rádci, ale ne (...) (která bude mít vlastní program, může pomáhat s vedením (...) výprav a dalších akcí, na táboře se skupina schopných (...) roverů také neztratí). ▶▶ Nabídni síly svých rádců ve (...) do činnosti nutit. Pokud ale nastávající skaut splňuje tento (...) požadavek, máme napůl vyhráno. Druhou fází je (...) s tímto rádcem; pomoc na schůzkách, společná tvorba programu. Takovému rádci budeš muset (...) předpoklady pro vedení, je jedna z nejlepších investic v (...) oddílovém životě. Na druhou stranu ale nebudujeme (...) firmu, kterou vede skupina těch nejschopnějších manažerů (...) hnutí má prostor pro originalitu, individuálnost, pestrost (...) Brácho, až začne v průběhu srpna odcházet léto, v divočejších (...) svá rytířská srdce. Vzpomeň na nás… „Radostně! Vysoko! Dál a (...) obuvi 20 let specializace na opravy trekové obuvi V.I.K. (...) – pátek: 8 – 18 hod. výměna podešví všech světových značek oprava šití i háčků bez (...) www.trekovaobuv.eu vikinfo@seznam.cz nadstandardní záruky (...) trekovaobuv.eu vikiinfo@seznam.cz

4 Skauting říjen 2016

Jak v oddíle pracujete se skautskými časopisy?

anketa

Z časopisů čerpáme hry na schůzky nebo inspiraci pro (...) největší využití v nich ale nachází mladší rádcové, kterým (...) s družinou body stezky. / Anna Zelená – Appy, 22. oddíl (...) prohlídnu, vytipuji zajímavé programy a pokusím se je zařadit, ať (...) dětmi o časopisech povídám, snažím se je namotivovat, aby je (...) oddíl Sněhová vločka, Praha Naše světlušky, vlčata a (...) benjamínci si nosí na každou schůzku aktuální číslo (...) zařadíme jen jednu aktivitu (např. nějaké luštění či čtení). (...) – zkoušíme pokusy a návody na rukodělky, účastnili jsme se (...) výzvy Vlčácká 100. / Kristina Záchová – Želwice, 23. koed. (...) Úplně pravidelně třeba na schůzkách s časopisy (...) Jednou za čas se podíváme na fotky jiných oddílů a (...) vždy potěší, pokud tam najdou i sebe. Ze Světýlka čas (...) obrázek. Pravidelně budeme na schůzkách používat časopis (...) Máňa, 2. roj V klubovně máme na provázcích pověšená stará (...) když venku prší a čekají na schůzku. / Jan Oujezdský – (...) Janek, 91. oddíl, Brno Snažíme se využívat časopis Skaut (...) bohužel většinou jsou tipy na aktivity a hry vzdálené od našeho programu a zažitých (...) pročítáme. Jeden z úkolů v naší vlastní stezce se pak je: (...) Roverského kmene, ten si většina lidí v mém okolí pochvaluje a

17181920 Skauting listopad 2014

Kam za vzděláváním?

rozlety vzdělávací kurzy člk vlk ilš

16 let, koedukovaný, 1700 Kč Na jizerskohorských stezkách se (...) v každém z nás. Jejich jména nahánějí husí kůži, přestože je (...) Řešení problémů. Zážitkový program. Praxe. Zkušený tým (...) Tradice i pokrok. Výměna zkušeností. Sebepoznání. (...) Rozhled. Kurzovní čajovna. Ověřené know-how. Skauting naplno. To vše a ještě víc je (...) již 8. prosince! Bližší info nalezneš na www.velkamorava (...) skauting.cz. Předpokládaná cena je 2450 Kč. Lanáč (...) k trestu odnětí svobody na tři roky.” „Cože? Já za to (...) ” Lanáč je kurz zaměřený na techniky bezpečné stavby a (...) zájemce ve věku 18+. Nízká lana 9. – 12. 4. 2015 Vysoká lana (...) 28. 2. 2015 Orientační cena: 2700/1500 Kč (oba/jeden (...) víkend) www.lanac.eu VLK URSUS Kurz typický (...) hlubší zamyšlení nad konkrétními potřebami, (...) problémy a  hodnotami. Snažíme se používat různé formy (...) předávání zkušeností, znalostí, inspirace, ale zejména (...) spouštíme 19. 1. 2015 v 20:00 na www.ursus.skauting.cz, kde (...) také naleznete další informace. (...) partu lidí a možnost lépe poznat sebe i ostatní. Chyběl mi (...) Vůdcovka i  instruktorka na  Gemini nejen probíhají na  (...) podporují a obohacují. Na Gemini o věcech i debatujeme, (...) skutečné vzdělávací programy a vůdci pracují se (...) skutečnými dětmi. Na Gemini se každý rok sejde (...) A úplně každý se od ostatních naučí něco nového. www.gewiki.cz (...) pochopit společenský význam skautingu v Čechách. Chyběl (...) mi ale volný čas, třeba na to, aby si člověk mohl s těmi (...) vzděláním? Zatímco přihlášky na střední i vysoké školy ještě (...) teď je ta pravá chvíle. Nabídka kurzů není vyčerpávající (...) prezentace kurzů, které se na výzvu sami ozvaly. ČLK CORDA (...) 11 hodin a bude otevřené do naplnění kapacity nebo do 12. (...) formulář a další informace najdeš na zvostra.skauting.cz. (...) o ká 16. - 18. ledna 2015 13. - 15. února 2015 24. (...) - 26. dubna 2015 Krk ono á eck Úst es (...) 30 účastníkům starším 20 let nabízíme doplnit si vzdělání na (...) Za lidovou cenu 1500 Kč Ti na celorepublikově dostupných (...) pokrmy ale především chutné programy nadité informacemi. To vše a (...) Chceš si zpestřit zimu? Nabídka Žiraf je tu pro tebe! (...) oč cena 1900 Kč za všechny části www (...) do práce s dru Chceš poznat nové lidi, nové postupy a (...) nové názory? Chceš poznat nové lidi, nové přístupy, (...) Chceš si zpestřit zimu? Nabídka Žiraf je tu pro Tebe! p (...) Zá 18. ročník nabízí více než jen přednášení (...) mladé muže s ročníkem narození 1999 a dříve. (...) + přátelství + adRenalin + putování + dobroDružství (...) Přihlašování je individuální na Žirafy v různých krajích. www (...) – 1. 2. 2015 Další informace najdeš na www.zirafa.skaut.cz/ č (...) Morava Čekatelky. Přátelé. Nakopnutí do  činnosti. Motivace (...) Zkušení patroni. Zážitkový program. Hry. Atmosféra Velké Moravy. (...) Výměna nápadů. Inspirativní tým. (...) s vůdci. Kurzovní čajovna. Zábava. Výzva. Praktické (...) Inspirace pro oddíl. Zábava a nadhled. Krok správným směrem. (...) již 8. prosince! Bližší info nalezneš na www.velkamorava (...) skauting.cz. Předpokládaná cena je 2250 Kč. Kvalitně (...) zpracovaný program, který vám na táboře, kromě přednášek, (...) příležitostí potkat významné skautské činovníky, (...) se, uvolnit se, vytvořit či naučit se něco nového, tančit, (...) zpívat a i jinak se rozvíjet. Gábina Plchová (...) let ČLK VM 2014 I Vyso č ina Va laš sk ská rav mo (...) za ni • místa, která jdou k našim vlastním pramenům • (...) i zážitkem • důraz na zpětnou vazbu a reflexi • (...) vlastní družinu nebo oddíl na podzim 2015 • aktivitu a (...) hned hledáním podrobností na www.vmls.cz! Rovel+ je (...) vůdcovský lesní kurz zaměřený na vzdělávání a seberozvoj (...) či jiných roverských skupin. Na své si přijdou i instruktoři, (...) Hlavním počinem účastníka je smysluplný projekt, který realizuje v (...) v termínech: 6. - 8. března 30.dubna - 3.května 7. - 15 (...) srpna - letní běh 23. - 25.října Přihlášku a  informace najdeš (...) cz/ a  www.facebook.com/JakNaRovery. Uzávěrka je 31.12.2014 (...) Pavučina ...tak trochu jiný kurz - (...) kurz, pět víkendů od října do března nabitých lidmi, (...) - zve zajímavé hosty a nabízí podněty pro všestranný (...) přírodě, metodice… - nabízí ochutnávku různých (...) praktické a zábavné, takže na závěr vás čeká mimo jiné (...) I I Náš kurz se soustředí na dovednosti a vědomosti (...) úředníky! Těšit se můžete na podvečerní besední křesadla, (...) 11. 2015 v Hostinném. Bohatý program plný inspirace, metodických (...) simulačních a zážitkových programů, příležitostí k zamyšlení i (...) i možnost přihlášení na www.skauting.cz/quovadis. VLK (...) čekatelskou zkoušku? Pojeď na  Sursum! Jsme čekatelský (...) kteří mají chuť vydat se na cestu objevovat sebe, službu (...) Jarní víkend: 17. - 19. dubna Letní tábor: 14. - 23. srpna (...) víkend: 15. - 18. října Cena kurzu: 2000 Kč Začátek online (...) prosince 2014 Více informací na stránkách sursum.webnode.cz (...) či na našem facebookovém profilu ČLK (...) SURSUM. Našlapaný program a fajn parta účastníků i (...) atmosféře, a to i když na zádech táhnete 15 kilo a v (...) kurz byl prodchnut duchovními programy, které se dotýkaly člověka v

29 Skauting červen 2017

Když rokem provází příběh

celoroční hra vlčata program inspirace

Z – 3 Ó 4 N A  S 29 program / inspirace / světlušky a (...) provází příběh Inspirace na celoroční program a hry (...) světlušek a vlčat BERNADETA KUREŠOVÁ Studentka (...) dodal jednotnou tvář. V naší smečce máme s celoročními (...) hrami postavenými na zajímavé legendě dobrou (...) zkušenost. Všechny čtyři naše šestky vlčat hrají tu samou (...) V minulých letech jsme na družinových schůzkách i (...) výpravách například cestovali kolem světa (...) Crusoem trávili čas na pustém ostrově. Letos jsme se (...) rozhodli motivovat program schůzek Knihou džunglí. Napadlo nás to poté, co jsme už (...) práci se stezkami až na druhé místo. Na následujících (...) co vlastně takovou formou programu sledujete a jestli je vždy (...) do celoročních her pouštět (např. zda budete mít kapacitu na (...) postupně nevyšuměla doztracena). Postup níže lze s trochou (...) pro světlušky. A jak vlastně naše práce na celoroční hře (...) 1. Nejdříve jsme rozdělili na etapy hlavní Mauglího příběh (...) kterou si jednotlivé šestky na svých schůzkách zahrály. Aby program nebyl Mauglím příliš přesycen (...) hru související s celoročkou na každý týden, ale na každé tři (...) kterém z těchto tří týdnů do programu hru zařadí. (Jelikož máme např. šestku nováčků a šestku (...) nehrála, byl potom prostor na jiný program a plnění stezek, (...) který v plnění oddílového programu (tedy nejen celoroční hry) (...) udělají. Namísto bodování jsme použili (...) alternativní způsob pozitivního (...) mapu. Ta vypadala takto: na zeď v klubovně jsme nalepili (...) velký bílý papír (B1) s načrtnutou řekou a obrysy stromů (...) (černobíle). Mapa byla rozdělena dvěma kolmými osami na (...) čtvrtiny – každé z našich čtyř šestek vlčat tak (...) náleželo na papíře jedno území. Každé z (...) bylo ještě rozděleno dále na čtverečky. Když kluci v (...) šestce udělali nějaký pokrok (naučení nového uzlu, skvělá (...) který z prázdných čtverečků na své mapě zaplní. Ke každému (...) čtverečku totiž existovala v našem tajném šupleti ještě (...) než černobílá, na níž už kromě obrysů krajiny (...) rostliny apod. To, jestli se na jejich čtverečku objeví tygr (...) od začátku barevně vyobrazena Poradní skála, místo společné (...) všem šestkám, na níž byl Mauglí, jeho bratr (...) nějakému zásadnímu soupeření. Na oddílových výpravách pak (...) herním odpolednem v okolí naší klubovny, kde by se měla (...) setkat celá naše smečka. ⊗ ¬ 28 |

22 Skauting říjen 2003

Praklubovna

Pra Pra KLUBOVNA KLUBOVNA Kde sídlí Mamuti? Oddíl je (...) pod Dům dětí a mládeže na Praze 7, a to už od svého (...) Klubovnu ve vodárenské věži na Letné získal v roce 1986, (...) je tam uložen materiál na experimenty a různé výrobky. (...) Místnost je vyzdobena nástěnkami z celotáborových (...) her, na stěnách jsou vyvěšeny trofeje (...) oddílu a bodovací archy. Na poličkách je vystavena (...) velké zásuvky, každá družina má jednu, ostatní jsou (...) experimentům a podobně. Klubovna patří Domu dětí a Mamuti za (...) které jsou 700 korun na dítě za rok. Věra Voňavková -

56 Skauting prosinec 2019

Šestky do každého oddílu

družiny a rádci světlušky a vlčata

ve kterém se věnuje zejména revizi idey vlčat a světlušek (...) kroniku, nástěnku a tak dále. Na druhou stranu by však šestník (...) a neměl by sám vytvářet program. Více jsme o šestnících psali (...) do kterých své svěřence při programu členíme: nejmenší skupiny (...) podobné se skautskými družinami, a přesto se od nich významně liší. Více si o tomto (...) jsou pro skautskou výchovu natolik důležité, že si je (...) metody (The Scout Method). V našich stanovách je tento prvek (...) Vedoucí by měl myslet na to, aby si každé dítě mohlo (...) výborný scénář. Beruška naučí šestku novou píseň, (...) umí nejlépe doprovázet na kytaru. Kapitánem fotbalového (...) vydává hledat poklad ukrytý na pustém ostrově. Na začátku (...) (10 metrů doleva, 300 metrů na sever) a další našel baterku, (...) kterou si mohou svítit na cestu. Baterka je však příliš (...) těžká, takže ji jeden unese nanejvýš minutu, pak ji musí (...) heslo kamarádi a dříve parta. Na prvním stupni základní školy (...) skupině dětí, kterou důvěrně znají. Zároveň je však dětem v (...) rámci šestky nabízená dostatečná svoboda se v (...) příležitost své děti leccos naučit, ale také toho mnoho (...) pokazit. Být vedoucím neznamená dávat příkazy, které musí (...) kterým se musí podrobit. Naším úkolem je přistupovat ke (...) respektu bez ohledu na charakter role, kterou kdo z (...) uděláme velký krok k naplnění našeho výchovného (...) poslání. NAVÁZÁNÍ HLUBOKÝCH MEZILIDSKÝCH (...) oddíle přineslo? Většina z nás mezi prvními přínosy (...) jmenuje kamarády na celý život. Protože jsme poznali všechny jejich vlastnosti, (...) spolu tráví čas. Scházejí se na schůzkách, podnikají výpravy (...) stanují v přírodě. Díky kombinaci nízkého počtu členů a (...) přátelství. My se toho nesnažíme docílit konkrétním (...) výchovným nástrojem, ale kombinací různých aspektů. V oddíle (...) a zvyšují tím svou šanci na vítězství. ⟶⟶Pokud znají své (...) dokážou konkrétní výzvu překonat společně v kratším čase. (...) TÝMY PRO HRY NA SCHŮZKÁCH A VÝPRAVÁCH (...) existence šestek vedoucím při programu pomáhá, je potřeba neustále (...) myslet na to, že šestky nemáme pro (...) (tedy všechny šestky najednou). Když na schůzce (...) potřebujete rozdělit děti na dvě nebo více skupin, (...) nejsnáze se rozdělí na ty již existující. (...) oddílovými tradicemi (např. pravidelnou soutěží o (...) se budou pravidelně potkávat na schůzkách, bude pro jejich (...) jednodušší lépe zacílit program. Pokud předem víte, že na (...) ji okořenit právě aktivitami navazujícími na tento úkol. Víte (...) baví, můžete ji pravidelně do programu zařazovat. Nezapomínejte na (...) týmy si občas lezou na nervy a každý má čas od času (...) chuť na jinou týmovou roli než (...) do které se nevejdete všichni najednou, nabízí se svolávat (...) šestek rozebírá článek na následující straně. Na (...) se účastní více šestek najednou, je můžete využít k (...) každý z vedoucích soustředit na hlídání jiné skupiny dětí, (...) Kolem šestek a později skautských družin je vystavěný celý (...) výchovný program. Skrze šestky svěřence učíme (...) prostředí, ve kterém mohou navazovat svá první velká (...) studentem vysoké školy, zaměstnancem či členem střediska. (...) Skrze naplňování různých rolí se celý (...) a práci v týmu je však můžeme naučit, že i stejně staří a (...) ⟶⟶Šestník má obvykle na starosti to, aby se šestka (...) připravila na hru. ⟶⟶Režisér scénky dohlíží (...) na to, aby hráči znali své role (viz příklad výše)

2425 Skauting prosinec 2011

Kamzík od Vlnek

že každý jsme jiný. Naučily se, že v životě nejde (...) o to, být nejlepší. K Johana Schovánková - Jóža (20 let) (...) sesterského oddílu světlušek. Na její příchod jsme byly (...) i  úplně odmítala jakýkoliv program. Skautky (i vedoucí) byly (...) Nečekané obtíže vyvstaly na družinových schůzkách, kde (...) studuje Speciální pedagogiku na UK v Praze. Vede oddíl (...) spoustu práce s přípravou programu a nemohly s Kamzíkem být. N (...) řešily, jak s Kamzíkem jednat. Kamzík, stejně jako všechny (...) Dohodly jsme se, že během programu vyčleníme jednu vedoucí, (...) skautky pochopily hry a seznamovat ji s tím, co se bude (...) dále dít, důvody těchto naaby byla na vše připravená (...) úlev a nevyProtože Kamzík na družinových schůzkách (...) jsme její rodiče, zda by na schůzky jeden z nich nemohl (...) můžeme ulehčit a  v  čem na  ni naopak skauting > 24 (...) budeme stejně přísné jako na ostatní holky. Např. ranní (...) koupání na táboře v potoce pro ni nemá (...) Začaly jsme plánovat jinak: výlety se snažíme dělat (...) ušla. Přizpůsobily jsme programy – častěji děláme hry, ve (...) hry jen pro radost. Také se snažíme zařazovat i hry, ve (...) První ro k Nejobtížnější bylo naučit Kamzíka fungovat podle (...) první chvíle chovaly dobře a snažily se ji co nejvíce začlenit (...) se k ní chovat, vždy se však snažily nám pomáhat a nikdy ji (...) kde byla Kamzík, se nejvíce snažila, a ostatní skupinky ji (...) často nechávaly naschvál vyhrát, aby nebyla (...) smutná nebo naštvaná. Holky si brzy všimly, (...) skvělou paměť a často přijde na řešení, které by ostatní nenapadlo. Když jsme hrály

10 Skauting prosinec 2019

Máte vedoucí šestek?

družinový systém světlušky a vlčata vedení lidí

děti, nabízí jim možnosti rozvoje (...) v Brně a učí se jak dobře analyzovat data. světlušky —  v (...)   10 A mohla bych je vidět? Nalijme si čistého vína, nebo (...) body splňovali vedoucí na 100 %. Sama si dlouhodobě (...) kamarádský vztah. Záleží mu na nich, povídá si s nimi ve (...) Nestydí se zahrát si s nimi například na schovávanou, (...) zapojit se do bahenní bitky na táboře, postavit domeček v (...) lese nebo vylézt na strom. V zásobě má dostatek (...) ale i ve smečce či roji) se snaží přistupovat stejně. Nedělá (...) děti jsou v tomto věku na takové chování citlivé a (...) členy oddílu. Vedoucí se snaží dětem také často dávat (...) a srozumitelnou zpětnou vazbu na jejich chování. Ta jim totiž (...) pomáhá nastavovat mantinely pro jejich (...) věkovou kategorii. Nevykrádá program pro starší věkové kategorie, (...) ani děti nepodceňuje. Pracuje na schůzkách pravidelně a (...) Světýlko, jezdí s dětmi na závody a na táboře jim nabízí (...) Připravuje si s předstihem program na schůzky i výpravy, podílí (...) se na plánování tábora a chodí na (...) radu vedení oddílu. Na schůzkách pravidelně pracuje (...) chování vlčata nebo světlušky napodobují. Ať už se jedná o (...) her. Vedoucí myslí na to, že děti jej budou (...) nevědomě rády napodobovat, proto myslí na to, (...) praskají ve švech, je obtížné narazit na volného vedoucího, (...) šestku vlčat nebo světlušek. Navíc ne pro každého je práce s (...) věkovou kategorií zajímavá. Na úrovni oddílu či střediska, (...) Vedení šestky můžete nabídnout končícím rádcům skautských družin nebo starším skautům, (...) světlušky či vlčata, je dobré nastavit si spolupráci s vedením (...) vedoucí šestek můžete hledat například v roverském kmeni, (...) je jistě náročný proces. A najití a vychování vhodného (...) vedoucího šestky je běh na dlouhou trať. Nebojte se

37 Skauting duben 2021 - č. 2 - duben 2021

strana 37

je použitelný pro chystání programu v každé situaci. Při (...) aktivity, které lze provádět na dálku (v rozšířeném hledání (...) „Hledali jsme nápady na nové programy, které by se hodily na tábor (...) Jednanašich vedoucí přišla s programy (...) z webu Chystám program – a tak jsme na táboře třeba (...) v peci, zaměřili se více na procvičení zdravovědy a také na aktivity týkající se historie (...) Musím říct, že programy měly opravdu úspěch,“ a (...) dodává, že letos web Chystám program určitě použijí znovu. (...) zkušenost má i Magdaléna Zouharová – Mája z dívčího (...) kde byly předvybrané různé programy z webu Chystám program a my (...) jsme si vzaly na starost ty, které nás zaujaly (...) když prostě vezmu jen nějaký program a zrealizuji jej. Ale musím (...) říct, že jsem opravdu programy nemusela ani upravovat a (...) Máte v družině nebo oddílu program, který by mohl být zajímavý (...) pro ostatní? Neváhejte a nahrajte ho na web Chystám program! Tak jako to třeba udělala (...) Ája, díky níž je na webu již mnoho aktivit pro (...) „Když jsem hledala nějaký program pro vlčata a světlušky, nenašla jsem nic, co by se mi (...) se rozhodla postupně přidávat naše aktivity, aby ostatní (...) „Pokud stejně jako já nenajdete téma, které hledáte, (...) možná to čeká právě na vás, abyste ho doplnili.“ × (...) základem. V tomto bloku najdeš množství programů a her (...) tématy zacházet. metodika V programovém bloku Skautský slib i (...) zákon najdeš aktivity, které mohou (...) pomoci při vysvětlování skautských zákonů nebo přípravě na (...) skautský slib. CHYSTÁM PROGRAM POMŮŽE I S PŘÍPRAVOU TÁBORA (...) jejich harmonogramu. Navíc můžete mezi jednotlivé (...) poznámky, kde popíšete např. rady, tipy nebo technické (...) zpráva nepřišla do spamu). Programové bloky buď můžete vytvářet

23242526 Skauting prosinec 2019

Skauting a výzvy doby/Komentář: Odcházejí vám vedoucí ze střediska?

mezinárodní skauting diskuze fórum

nejen mladé generace na hrách, používání sociálních (...) sítí atd. se již napsalo mnohé. Často se setkávám (...) s postojem, že naším úkolem v rámci skautské (...) činnosti je naučit mladé lidi používat tyto (...) s těmito připomínkami: Záleží na míře. Záleží na věku. Záleží na cíli a způsobu. Jsem (...) v reálném světě), jsme na nejlepší cestě k průšvihu, (...) důvodů) je lepší každá hodina, kterou před obrazovkou dítě (...) dává své děti právě proto, že nabízíme život v reálném světě, (...) práce českého neurologa Martina Jana Stránského. Mají pravdu? (...) jejich argumenty mi přijdou natolik závažné, než aby nad (...) „předběžná opatrnost“ by bylo namístě. Na závěr podotýkám, že (...) dětí budou zaměřené primárně na poznávání blízkého okolí, u (...) skautů a skautek na poznávání krás naší země a u (...) expedice. Potřebujeme tvořit program výprav do přírody tak, aby (...) můžeme udělat proto, aby se v našem oddílu konaly časté a (...) téměř všude a ve všem… Nadcházející situace nese podobu (...) krize. Její hlavní příčina se jmenuje člověk, respektive (...) ČR, potřebovali bychom na surovinách a zdrojích (...) skrývá v každém z nás, v našem nitru. Souvisí tedy úzce s (...) duchovní rovinou naší existence. Rovinou našich (...) prostředek. Záleží však na tom, v jaké míře, v jakém (...) A co je vlastně prioritou naší výchovné činnosti v (...) staly součástí běžného dne. Například každé ráno na táboře (...) ráno se koupeme v rybníku, na každý den naplánujeme jednu (...) co je opravdu důležité a co na sobě jako jednotlivci i (...) musíme změnit, abychom mohli na této planetě existovat i nadále. Jakkoliv fandím mladým (...) skutečné řešení spočívá ve významné proměně životního stylu (...) a pečovatelů. Co to však znamená pro jednotlivce, rodiny, (...) odpadu, méně jezdit autem, snažit se nelétat, umírnit se ve (...) Více chodit pěšky či jezdit na kole, sázet stromy, posilovat (...) souvislosti, častěji se naživo setkávat s lidmi a (...) a zábavy, které přinášejí naplňující prožitky, ale nejsou (...) řešení. Zároveň nepropadat beznaději a environmentálnímu žalu. (...) V rámci svých možností konat a být vnitřně „majákem nad (...) vedeme, byly lépe připraveny na různé roviny rozvratu, který (...) čeká? Aby dokázaly žít smysluplný a šťastný život i v mnohem (...) dělat věci, které by jinak dělat nemohli: Podporujeme (...) vlčata a světlušky, kteří si narozdíl od svých vrstevníků (...) a skautky nemají problém na školních výletech zaskočit za (...) když je prostě potřeba ruka navíc. Tito neuvěřitelně (...) Stane se jim z toho rutina. Nemůžeme je vinit, je to naše chyba, to my jsme jim (...) přestali nabízet možnosti rozvoje. A (...) WOSM a WAGGGS, a může tedy nabízet velmi nadstandardní (...) příležitosti. Naštěstí existují lidé, kteří (...) odpovědnost mladým lidem. Například organizace velkých (...) přidal jako člen servis týmu na světové jamboree, pomáhá při (...) organizaci Navigamu či Obroku nebo vede (...) kontingent na Roverway, přece okrádá svůj (...) to není udělat Jamboree nebo na něj jet. Podstatou skautingu (...) mohl udělat svět lepším. To nakonec deklaruje i poslání (...) WOSM. Nesmíme zapomínat na to, jaké jsou osobní cíle a (...) stát proti práci v oddíle a na středisku. Jsou tu proto, aby (...) skrze skautky a skauty, kteří na ně jezdí jako účastníci, tak (...) přes ty, kteří se podílí na jejich organizaci. Velké akce (...) ×esej dimenze života, na straně druhé však žádnou (...) připouštějí existenci něčeho nad námi, ale i velké množství (...) kvalitu svého života naplněnou lednicí, vybavením (...) stále více domácností „jede“ na dluh, jejich členové jsou (...) časovým tlakem. Vydělávat a nakupovat. Nebo splácet dluhy. (...) se už ve své době zamýšlel nad cestami, které mohou vést ke (...) se to nestane hlavním cílem našeho životního usilování. Pak (...) životě. Co můžeme udělat v našich oddílech pro to, aby naši (...) hledat cestu k oné tajemné komnatě. Učit se pracovat fórum   (...) askeze, odříkání, skromnost. Nabídnu však jiný úhel pohledu. (...) (rukodělného, uměleckého, programového…), vystupujeme z pozice (...) konzumenta. Jak je tomu v našich oddílech? Nejsou děti v (...) (byť) dobře připraveného programu? Mají možnost se podílet na (...) jeho utváření? Podílejí se na chodu tábora všemi možnými (...) Jaké typy úkolů a zadání v našem oddíle převažuje? Jsou to (...) k pořádku atd. se skautingu nabízí možnost pomáhat mladým (...) řád. Aby si tvořili svůj smysluplný rytmus dne a týdne a pořádek (...) dne. Jak se nám daří vytvářet smysluplný řád chodu věcí v oddíle? Tak, (...) a formální, ale živý a smysluplný? Jaký řád máme ve svém (...) a z ní vyplývající pohodlí na rozvoj vůle mladého člověka?

Zobrazeno prvních 50 výsledků. Zobrazit všech 1727